Klostermarksskolens vision
Vi danner og motiverer børn og unge til at blive skabende og kompetente mennesker i samfundet og i deres eget liv.
Værdigrundlag
Indsigt, udsyn og fællesskab
På Klostermarksskolen går trivsel og faglighed hånd i hånd.
Klostermarksskolen er den skole, som de lokale familier ønsker at være en del af, og som er det naturlige valg for distriktets børn og unge.
Der skabes deltagelsesmuligheder for alle børn på Klostermarksskolen, og alle børn indgår i forpligtende fællesskaber, hvor de har mulighed for at udvikle og udfolde deres evner og kompetencer.
På Klostermarksskolen er der en helhed i børnenes og de unges skolegang, både når vi taler om den enkelte skoledag og hele skoleforløbet på Klostermarksskolen. Der skabes sammenhænge og gode overgange internt i skolen, i samarbejde med tætte samarbejdspartnere og omverdenen.
Indsigt
Der er et ambitiøst pædagogisk og fagligt niveau på skolen. Med indsigt søger vi at skabe forståelse for hinanden, og de sociale og faglige sammenhænge vi indgår i. Der tages udgangspunkt i både individet og fællesskabet, når skolens aktiviteter planlægges, gennemføres og evalueres.
Udsyn
Skolens ansatte har et ressourceorienteret menneskesyn og en inkluderende praksis. Eleverne udfolder i deres skoledag mange forskellige sider af sig selv f.eks. samarbejde, modellering og kommunikation. Mødet med de mange fagligheder og temaer/emner hjælper eleverne med at løse opgaver i skolen, og er med til at danne dem til livet.
Fællesskab
Skole laver vi sammen! På Klostermarksskolen skal det være et godt sted at være og lære. Derfor er sunde forpligtende fællesskaber en væsentlig del af skolens liv og dagligdag. Dette både blandt skolens elever, de ansatte og forældrene. Det summer af god energi og vi søger at danne eleverne gennem nærvær, samvær og fordybelse i fællesskaberne.